27. June 2024.

Radionica konzervacije - restauracije arheoloških nalaza s prapovijesnog nalazišta Kaptol-Gradca

U lipnju 2024. (od 17. do 22. lipnja) za vrijeme arheoloških istraživanja na lokalitetu Kaptol-Gradca, općina Kaptol, Požega, organizirana je interdisciplinarna radionica u blizini samog arheološkog nalazišta. Posljedica svakog arheološkog istraživanja jest određena količina arheoloških nalaza pronađena na lokalitetu. Kvalitetno očuvanje i čuvanje arheološke baštine danas se realizira kroz suradnju arheologa, konzervatora-restauratora, povjesničara umjetnosti, arhitekata... te sve više uz aktivan doprinos kolega iz područja prirodnih znanosti. Za vrijeme radionice studentima je prezentirana preventivna zaštita, obrada, dokumentacija, konzervacija – restauracija, te interpretacija keramičkih arheoloških nalaza. Proces konzerviranja pronađenih arheoloških nalaza često je brži i jednostavniji ukoliko artefakt odmah dobije adekvatnu konzervatorsko-restauratorsku obradu. Prezentacija aktualnih projekata, istraživanja i saznanja studentima konzervacije-restauracije i arheologije od neizmjerne je važnosti u procesu njihove edukacije. Suradnja, razumjevanje i sinergija između arheologa i konzervatora-restauratora, doprinosi kvalitetnijem radu na očuvanju i interpretaciji kulturne baštine.

Voditelji radionice:

dr. sc. Miona Miliša, izv. prof. art. (Odsjek za konzervaciju-restauraciju, Umjetnička Akademija u Sveučilište u Spiltu) i dr. sc. Hrvoje Potrebica, red prof. (Odsjek za arheologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu), uz suradnju Martina Rončević mag. archeol. (Odsjek za arheologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu)

Studenti:

Odsjek za arheologiju:

Mirna Šandrić, studentica 5. godine

Mislav Godanj, student 3. godine

Odsjek za konzervaciju-restauraciju, specijalističko usmjerenje za konzervaciju-restauraciju metala i arheološke baštine:

Ana Stojanović, studentica 5. godine

Sanja Šušnjara, studentica 4. godine

Marta Vickov, studentica 3. godine

Paola Zebić, studentica 3. godine

Goals
Quality education Partnerships for the goals