22. listopada 2018.

Razgovor o spekulativnoj dizajnerskoj praksi i pokretanje projekta SpeculativeEdu

Novi europski projekt SpeculativeEdu starta s prezentacijama i razgovorom o spekulativnoj i srodnim dizajnerskim praksama danas. U okviru novopokrenutog dvogodišnjeg međunarodnog Erasmus+ projekta (KA2, Strateška partnerstva) SpeculativeEdu koji se bavi propitivanjem budućnosti, u ponedjeljak 22. listopada u 18:00h u Galeriji umjetnina Split, kao kick-off projekta održat će se prezentacija i razgovor s međunarodnim gostima o spekulativnoj i srodnim dizajnerskim praksama danas.  Razgovor je i dio ovogodišnje radionice koja se održava na Umjetničkoj Akademiji Sveučilišta u Splitu „Interakcije 2018 — Radionica spekulativnog dizajna: Život nakon katastrofe”. U razgovoru će sudjelovat jedan od pionira spekulativne dizajnerska prakse, James Auger (M-ITI), uz partnera Juliana Hannu s kojim zajedno uređuje utjecajni blog Crap Futures; zatim Michael Smyth i Ingi Helgason (Edinburgh Napier), voditelji UrbanIxD projekta koji je kroz kritičku dizajnersku praksu propitivao koncept hibridnog ili umreženog grada; Salvatore Iaconesi i Oriana Persico (HER), osnivači prvog talijanskog studija/lab-a Nefula koji se bavi bliskim budućnostima; Jimmy Loizeau (Goldsmiths) kao još jedan predstavnik pionira spekulativne prakse; te Sara Božanić i Petra Bertalanič (ITD) iz slovenskog Instituta za transmedijski dizajn. Moderator rasprave je docent Ivica Mitrović (Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija, Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu), uz asistenciju Olega Šurana s iste ustanove. Projekt SpeculativeEdu bavi se spekulativnom i srodnim dizajnerskim praksama kao što su kritički dizajn i dizajn fikcija, ali i drugim dizajnerskim praksama usmjerenima na budućnost, s ciljem jačanja obrazovnog procesa u ovom području. Za vrijeme trajanja ovog dvogodišnjeg projekta, istraživanjem, razmjenom znanja/iskustava/praksi, refleksijom, kritikom i daljnjim razvijanjem novih metoda i pristupa unutar spekulativne prakse, a kroz edukacijske i diskurzivne aktivnosti, projekt će sagledati i dokumentirati stanje spekulativne i srodnih dizajnerskih praksi. Partneri projekta, tj. konzorcij, okuplja neke od vodećih istraživača, praktikanata i ustanova u ovom području; koordinator projekta je Sveučilište u Splitu (Umjetnička akademija), akademski partneri su Sveučilište Edinburgh Napier (Velika Britanija), Goldsmiths / Sveučilište u Londonu (Velika Britanija), Institut za interaktivne tehnologije iz Madeire (Portugal), HER (Italija) i Institut za transmedijski dizajn (Slovenija). Spekuliranjem, dizajneri danas promišljaju alternativne produkte, sustave i svjetove. Ovakav dizajnerski pristup ne bavi se zadovoljavanjem sadašnjih i budućih potrošačkih potreba, već promišljanjem tehnološke budućnosti koja reflektira kompleksnost današnjeg svijeta. Spekulativna praksa otvara prostor za diskusije i promišljanja alternativnih mogućnosti i opcija te otvara prostor za imaginaciju i redefiniranje samog odnosa sa stvarnošću. Kroz svoju imaginaciju i radikalni pristup, koristeći dizajn kao medij, tjera na razmišljanje, podiže svijest, propituje, provocira djelovanje, otvara rasprave te može ponuditi alternative nužne današnjem svijetu. Kroz raspravu će se pokušati detektirati trenutno stanje kritičkih dizajnerskih praksi orijentiranih na budućnosti, sagledati njihova uloga u edukacijskom procesu i djelovanje u „stvarnom svijetu”. Više o projektu možete uskoro saznati na stranici SpeculativeEdu.net. http://interakcije.net/2018/10/19/razgovor-o-spekulativnoj-dizajnerskoj-praksi-i-pokretanje-projekta-speculativeedu/

Ciljevi