09. travnja 2025.

Predavanje i radionica dirigiranja i vokalne interpretacije Tonča Bilića

Predavanje i radionica dirigiranja i vokalne interpretacije Tonča Bilića

Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na predavanje i radionicu maestra Tončija Bilića, dirigenta i umjetničkog suradnika na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu 

PREDAVANJE I RADIONICA DIRIGIRANJA I VOKALNE INTERPRETACIJE 
Mentor: mo.Tonči Bilić
Studenti Glazbenog odjela UMAS-a

Velika dvorana Glazbenog odjela na Visokoj, Fausta Vrančića 19

Raspored predavanja i radionice:

Individualne pripreme i konzultacije:

petak, 11. 4.
petak, 18. 4.
utorak, 22. 4.

Predavanje i radionica sa orkestrom:

srijeda, 23. 4. od 11.30 do 14 sati
četvrtak, 24. 4. od 11:30 do 14 sati

Program:

Wolfgang Amadeus Mozart: Exultate, Jubilate K. 165, motet za soprana i orkestar

  1. Exsultate jubilate - Allegro
  2. Fulget amica dies - Secco recitativ
  3. Tu virginum corona - Andante
  4. Alleluja - Allegro

Ludwig van Beethoven: Simfonija br. 6 u F-duru, op. 68 - Pastoralna

  1. Buđenje veselja zbog dolaska na selo - Allegro ma non troppo

Predavanje i radionica dirigiranja i vokalne interpretacije zamišljeni su kao interaktivni umjetnički laboratorij koji obuhvaća studente solo pjevanja koji će svoj rad na motetu W. A. Mozarta moći iskušati i provjeriti u susretu sa orkestrom. Također, radionica predviđa i mogućnost da studenti Glazbene teorije i kompozicije te Glazbene pedagogije i glazbene kulture uz prethodnu pripremu prođu kroz dirigentski proces pokusa sa orkestrom i rada s vokalnim solisticama.

Predavanje i radionica namijenjena je studentima i studenticama Umjetničke akademije u Splitu koji su zainteresirani za razne aspekte izvedbene umjetnosti, a zajednički termini 23. i 24. travnja 2025. u dvorani Glazbenog odjela na Visokoj (Vrančićeva 19) otvoreni su za svu zainteresiranu javnost.

Veselimo se vašem dolasku!

...

Tonči Bilić, rođen u  Splitu, diplomirao je dirigiranje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u razredu Pavla Dešpalja, kod kojega je završio i poslijediplomski studij. Dobitnik je Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu i stipendist Zaklade Lovro & Lilly Matačić. Na njegovo glazbeno sazrijevanje uz Pavla Dešpalja dominantno su utjecali Igor Kuljerić, Loris Voltolini i Nikša Bareza sa kojima je surađivao na nizu projekata kao asistent i najbliži suradnik.

Izvedbom Mozartova Requiema uz Wienerkonzertverein orkestar u prosincu 2016. u elitnoj dvorani bečkog Musikverein-a zaokružio je 75. obljetnicu Zbora Hrvatske radiotelevizije, s kojim je u sezoni 2015./2016. izveo i Misu u h-molu J. S. Bacha (Simfonijski orkestar HRT-a) i Vespro della Beata Vergine C. Monteverdija (Englishornett & Sackbut Ansamble). Uz Simfonijski orkestar HRT-a od 1999. u Majstorskom ciklusu, ciklusu Kanconijer i Sfumato plus uspješno je dirigirao nizom velikih vokalno-instrumentalnih programa. Premijerno je u Hrvatskoj predstavio i izveo mnoge ključne skladbe iz svjetskog a cappella repertoara. Od 1997. do 2005. bio je stalni dirigent, a od 2005. do 2016. šef dirigent Zbora HRT-a. Na njegov poticaj, 1998. godine pokrenut je samostalni pretplatnički ciklus Sfumato, a kasnije i Sfumato plus te ciklus Kanconijer, a od 2005. zaživjela je i njegova ideja o rezidencijalnom skladatelju Zbora i SO HRT-a. Pod njegovim vodstvom Zbor Hrvatske radiotelevizije HRT-a profilirao se u visoko kvalitetan ansambl čija je koncertna djelatnost nagrađena Diplomom HDGU-a Milka Trnina, diskografskom nagradom Porin, a Tonči Bilić ih je uveo i u prestižno europsko udruženje komornih zborova TENSO (2016.).

Posebnu pozornost Tonči Bilić posvećuje hrvatskoj glazbi. Od snimke Kuljerićeva Hrvatskog glagoljaškog rekvijema snimljene 1999. do Papandopulove Muke gospodina našega Isukrsta po Ivanu snimljene 2015., ostvario je niz kompaktnih ploča s djelima hrvatskih skladatelja. Posljednje realizacije CD su izašle 2022. godine – Srećko Bradić: Requiem za soliste, zbor i orkestar te 2023. godine Frano Parać: Misa Maruliana i Carmina Krležiana u izvedbama Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a.

Također, posljednjih godina u sklopu Tjedna Glazbe, projekta Zagrebačke filharmonije, Hrvatske glazbene mladeži i KD Vatroslava Lisinskog, dirigira nizom edukativnih programa za mlade: Impresionizam u glazbi; Igor Stravinski: Žar ptica; Beethoven Online: Glazba titana; Gustav Holst: Planeti; Priče iz Bečke šume (glazba obitelji Strauss); Nikolaj Rimski Korsakov: Šeherezada; Benjamin Britten: Mlada osoba upoznaje orkestar – Maurice Ravel: Bolero.; Moja domovina: Bedrich Smetana: Vltava – Blagoje Bersa. Sunčana polja; Antonin Dvorak: Simfonija iz novog svijeta…

Još kao student, Tonči Bilić je u kazalištu debitirao 1992. u multimedijalnom projektu Osman. Godine 2003. u sklopu Muzičkog biennala s velikim je uspjehom praizveo operu Životinjska farma Igora Kuljerića, a 2013. u povodu 200. obljetnice rođenja R. Wagnera izveo je na Splitskom ljetu nakon 50 godina operu Ukleti Holandez. Radio je kao zborovođa, asistent dirigenta i dirigent u zagrebačkom i riječkom Hrvatskom narodnom kazalištu u mnogim produkcijama. Od 1999. redovito nastupa sa Simfonijskim orkestrom HRT-a, a nastupao je sa Zagrebačkom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Hrvatskim komornim orkestrom, orkestrima zagrebačke i riječke Opere, Hrvatskim, Splitskim, Varaždinskim i Zadarskim komornim orkestrom, Hrvatskim baroknim ansamblom, Cantus ansamblom i Simfonijskim puhačkim orkestrom Hrvatske vojske. Nastupao je sa Zborom Nizozemskog radija i Nizozemskim komornim zborom (kojom je prigodom osvojio posebno priznanje slavnoga dirigenta Erica Ericsona), Zborom Slovenske filharmonije, bratislavskim orkestrom Musica aeterna, ansamblom Les Sacqueboutiers de Toulouse, s English Cornett and Sackbut Ensemble, budimpeštanskim Simfonijskim orkestrom Danubia, Panonskom filharmonijom, Wienerkonzertverein orkestrom u bečkom Musikvereinu, Filharmonijom Witolda Lutoslawskog u Wroclawu, Simfonijskim orkestrom Dohnanyi u Budimpešti, Cameratom Serbicom i s Gudačkim orkestrom Dušan Skovran u Beogradu. Sudjelovao je na mnogim festivalima (Muzički Biennale Zagreb – praizvedba opere Životinjska farma Igora Kuljerića, Varaždinske barokne večeri, Dubrovačke ljetne igre, Glazbene večeri u sv Donatu, Osorske glazbene večeri, Jesenske svečanosti u Bratislavi, Cello Fest u Beogradu, itd).

Redovito snima za potrebe radija, televizije i filmske proizvodnje. Četverostruki je dobitnik diskografske nagrade Porin te Nagrade Milka Trnina (2008.). Od 2000.do 2009. kreira programe Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog na poslovima producenta, umjetničkog direktora i ravnatelja. Od 2012. do 2014. bio je intendant Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu te ravnatelj Splitskog ljeta. Član je ravnateljstva Hrvatskog glazbenog zavoda, Tajnik Fonda Lovro i Lilly Matačić te je Predsjednik Hrvatske glazbene mladeži.

 

 

 

Ciljevi
Kvalitetno obrazovanje Partnerstvom do cilja