Loggia, Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata Dioklecijanova 7 Otvaranje izložbe: 16.2. u 20:00 h Izložba ostaje otvorena do 27. 2. 2016 Serija radova Tranzicije je projekt u kojem Josip Šurlin eksperimentira s prostorom i materijalima. Eksplicitno je zadiranje djela u prostor čime, se on isprepliće s radovima, odnosno gumenim i aluminijskim tijelima te s recepcijom koja je u neposrednom odnosu s njima. Ovakav pristup je odraz umjetnikove preokupacije prostorom u procesu umjetničkog stvaranja i pokušaj njegove integracije u umjetničko djelo. Transformacija prostora se događa putem dvaju medija aluminija koji ga svojom oštrinom precizno odjeljuje te gumom koja svojim organskim preljevima zadire u njega. Riječ je zapravo o, fuziji kiparske instalacije i slikarskog djela; o spoju trodimenzionalne višedjelne skulpture i gumom-oslikanih platna koja su ponegdje, uredno postavljena na zid, a na drugim mjestima opušteno vise s njega ili se razlijevaju po tlu. Kombinirajući materijale kako bi iznio vlastito viđenje suvremenog čovjeka koji neprestano pokušava držati korak s užurbanim svijetom i time se transformira i nesvjesno troši, raspada, Šurlin podsjeća na druge poznate umjetnike poput Josepha Beuysa i Eve Hesse koji su, svaki sa svojim materijalima (Beuys s pustom i mašću, a Eva s lateksom, voskom itd.), iznosili vlastite kritičke stavove. Tretiranje ovih dijametralno suprotnih materijala usklađeno je s njihovim svojstvima i konačnim ciljevima rada. Aluminijske ploče koje tvore jedan aspekt rada rezane su, bušene i spajane vijcima kako bi dobile svojevrsne zglobove. Naspram njih, gumene forme dobivene, su lijevanjem tekuće gume na platna i dorađivanjem ploha grebanjem drippingom i kidanjem. Naborano oblikovanje gumenih ploha asocira na kožu koja s vremenom propada i gubi svoju elastičnost pa se doima obješenom. Guma predstavlja ideju raspadanja pod utjecajem zuba vremena i biva zamrznuta u pojedinim stadijima raspadanja, odnosno tranzicije Ova naizgled apstraktna priča može se prenijeti u antropomorfni kontekst u kojemu guma predstavlja ostarjelu ljudsku kožu, a aluminij neraspadljive kosti. Međutim, apstraktni karakter Tranzicije podrazumijeva određenu dozu sugestivnosti koja potiče promatrače na samostalnu analizu izloženih radova, ali i suvremenog svijeta
Josip Šurlin
(Split, 1993.), završio je Školu likovnih umjetnosti u Splitu 2012. godine, student je prve godine diplomskog studija Slikarskog odsjeka na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi redovnog profesora Gorkog Žuvele. Sudjelovao je na nekoliko skupnih izložbi i prezentirao radove na jednoj samostalnoj izložbi. Na Prvom studentskom bijenale-u osvaja i pismeno priznanje za rad. Ovo je njegova druga samostalna izložba.