Poštovani,
čast nam je i zadovoljstvo pozvati Vas na otvorenje izložbe
Darko Škrobonja
NASIP
u ponedjeljak, 19.1. 2015. u 18 sati
Galerija Bez naziva, Zagrebačka 3, UMAS
Radno vrijeme izložbe: 19.01.-23.01.2015. od 17:00 do 19:45
Radujemo se vašem posjetu!
Tekst: Lana Beović Težina projekta Darka Škrobonje iz 2013. koji je trajao godinu dana rezultirala je izložbom Nasip. Dio izloženih radova, iz konačne selekcije od njih 30 u svrhu fakultetskog projekta, predstavlja uvid u jedan metodičan rad; periodično meditativno odla-ženje u intiman prostor od osobne važnosti duboko je rezoniralo kod autora. Na fotografijama uspijeva prenijeti specifičan osjećaj mjesta i njegovu atmos-feričnost, ali i mnogo više. Od prizivanja monumentalnosti na tragu Ansela Adamsa do gotovo haptičnih trenutaka, primjećuje se da Škrobonji zalaženje u apstrakciju nije strano. Konkretno, kod Nasipa je pogođena delikatna granica izmedu apstraktnog i dokumentarnog. Na površini vješto poigravanje prirodnim svjetlom i sjenama uz korištenje crvenog filtera koje je rezultiralo u crno – bijelim fotografijama izuzetno bogatima nijan-sama sive stvorilo je pejzaže kontrasta. Na dubljoj razini, gledatelj se susreće s projiciranjem osobnog na autorove fotografije i stvaranjem svog narativa u “izvanzemaljskim prostorima”. Time što je ogolio prostor od konteksta, autor viziju svog intimnog prostora u potpunosti prepušta gledatelju. On pruža mjesto gdje će on/a sam/a graditi svoju priču. Koliko god crno – bijela tehnika inače pruža drama-tičan efekt (što je i vidljivo u pojedinim fotografijama), Škrobonja njome postiže i određenu suptilnost. Kod Nasipa su prisutne gotovo opipljive teksture pred-meta, doza poetičnosti u pretapanjima iz svih tih sivih nijansi u najtamnije nijanse crne te naposlijetku, interesantno poigravanje perspektivom. Bez kon-teksta, netko će u radovima Darka Škrobonje vidjeti sve od monumentalnih stijena, planinskih lanaca, površine kometa, do minijaturnih maketa iz kakvog filma stop – animacije. Sve ovisi o promatraču. Kod Škrobonje, “nedostatak” boje je adut. On je na svom tamnom nasipu kod kuće. Serijom Nasip uhvaćen je meditativni moment kojeg je, u obliku specifične vizije jednog intimnog mjesta, autor vrlo uspješno pomoću fotografske leće prenio iz stvarnog prostora.