Umjetnička akademija u Splitu predstavlja drugo izdanje Split klarinet festivala.
Nakon prvog izdanja u kojem smo predstavili splitske skladatelje i izvođače, u suradnji sa Hrvatskim narodnim kazalištem Split i uz pokroviteljstvo Grada Splita i Buffet Crampona otvaramo svoja vrata i u goste nam dolaze prof. Tadej Kenig i Branimir Norac.
Tadej Kenig prvi je klarinet Opere i baleta Ljubljane te profesor na Akademiji za glasbo u Ljubljani, a za otvaranje je pomno izabrao skladbe iz klasičnog i suvremenog klarinetskog repertoara.
Branimir Norac je značajan za predstavnik mlađe hrvatske autorske scene, a za naš festival izvodi svoje skladbe za klarinet uz jednu praizvedbu.
Više o programima u nastavku:
subota, 2.12. u 20.30, Foyer HNK Split
Tadej Kenig, klarinet
Ivan Batoš, klavir
Johannes Brahms: Sonata za klarinet i klavir br. 1 u f molu op. 120/1
Allegro appassionato
Andante un poco adagio
Allegretto grazioso
Vivace
Robert Schumann: Adagio i allegro za klarinet i klavir op. 70 (arr. Kenig)
Landsam, mit innigem Ausdruck
Rasch und feuerig
Luciano Berio: Sequenza IXa za klarinet solo
Luigi Bassi: Fantasia da concerto su motivi del "Rigoletto" di G. Verdi
nedjelja, 3.12. u 18.00, Foyer HNK Split
Branimir Norac:
Tamo gdje su nekad bili ljudi, a sad su samo krijesnice
Tamo gdje su nekad bili ljudi, a sad su samo krijesnice
Fanfare za krišku sunca
Tri meditacije za klarinet solo
Skulptura od zraka
Improvizacija (uz klarinetski ansambl srednjoškolaca i studenata)
Autor o programu:
„Slično autorskom konceptu iz 2021. pod imenom Krletka za proljeće (https://www.kulturpunkt.hr/content/pazljivo-muzicko-balansiranje-ispovjedne-forme), ovaj koncert autorskih kompozicija za solo klarinet zamišljam kao cjelovito putovanje unutrašnjim emocionalnim krajolicima u kojem se jedna kompozicija pretapa u drugu, a prethodno zapisane kompozicije isprepliću s improvizacijama. Koncertni prostor je prostor introspekcije i dijeljenja, izoliran od svega vanjskog. Moj cilj je, putem ogoljenosti i ranjivosti, slušatelja odvesti unutra, u pronalazak onog lijepog i svetog što čuči u svakom čovjeku, često začahureno pred kaosom svakodnevnog.
Klarinetu prilazim iz neke druge i nesvakidašnje točke. Uvijek sam u potrazi za novim pristupima i čitanjima instrumenta kojeg imam u rukama. Svjestan sam da način na koji se klarinet koristi ne obuhvaća sve mogućnosti instrumenta. Kad sviram klarinet, zanima me ideja višeglasja, dugih kontinuiranih fraza koje podsjećaju na sekvence u elektroničkoj glazbi. U svom najnovijem djelu pod imenom Skulptura od zraka koje ću praizvesti na koncertu u Foyeru, bavim se i drastičnim promjenama boje zvuka, a sve samo kako bih iz klarineta izvukao maksimum glazbe koje želim izraziti.“
Nositeljica aktivnosti: Ivana Bandalo Benzon, asistentica
Facebook